Λεωφόρος Αμφιθέας 74, 17564, Παλαιό Φάληρο, Αθήνα | T: +30 2109230420 | E: info@noetik.gr
INFORMATIVE
Τι είναι το Data Layer;
Ο όρος "βάση δεδομένων" μπορεί να φαίνεται μυστηριώδης, αλλά είναι μια απλή έννοια που μπορούν να κατανοήσουν τόσο οι προγραμματιστές, όσο και οι marketeers. Ένα απαραίτητο στοιχείο για τη ρύθμιση των αναλυτικών εργαλείων για την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή σας είναι το data layer.
Το data layer είναι ένα αντικείμενο JavaScript, που συλλέγει δεδομένα στην ιστοσελίδα σας με έναν τυποποιημένο τρόπο. Κάθε εργαλείο που συνδέετε - όπως είναι για παράδειγμα τα analytics, τα heatmaps, το live chat κ.λπ. - αλληλεπιδρά με αυτό το data layer με δύο βασικούς τρόπους:
Σκεφτείτε το data layer ως ένα εικονικό "master layer" όλων των δεδομένων που είναι διαθέσιμα στο site σας. Λειτουργεί συνδετικά μεταξύ του ιστότοπού σας (κώδικα και διακομιστή) και της λύσης διαχείρισης ετικετών σας (όπως το Google Tag Manager), επιτρέποντάς σας να αποθηκεύετε, να επεξεργάζεστε και να μεταδίδετε δεδομένα. Τεχνικά, είναι ένα αντικείμενο JavaScript, και μερικές φορές αναφέρεται ως Universal Data Object (UDO).
Όταν τα δεδομένα εισάγονται σε αυτό, μπορούν εύκολα να αναγνωστούν από τη λύση διαχείρισης ετικετών, η οποία με την σειρά της μπορεί να τα διανείμει σε διάφορα αναλυτικά ή διαφημιστικά εργαλεία (όπως τα Google Analytics, Google Ads, Facebook, LinkedIn, κ.λπ.). Επιπλέον, τα δεδομένα στη βάση δεδομένων σας μπορούν να επιστρέψουν στο website σας για να παρέχουν εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Γενικά, όσο περισσότερα δεδομένα εισάγονται σε αυτό το επίπεδο, τόσο περισσότερες γνώσεις θα αποκτήσει ο marketeer σας για τη συμπεριφορά των πελατών σας. Με αυτή τη γνώση είναι πιο εύκολο για εσάς να προσφέρετε πιο ποιοτικό περιεχόμενο, διαφημίσεις και καμπάνιες, που ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανάγκες των πελατών σας. Πρόκειται για μια win-win κατάσταση, αφού το ποιοτικό περιεχόμενο ισοδυναμεί με ευχαριστημένους χρήστες, που μεταφράζονται σε περισσότερες πωλήσεις.
Με τη χρήση ενός data layer, ουσιαστικά έχετε ένα χώρο για να αποθηκεύετε κάθε είδους πληροφορία που μπορεί να μην είναι διαθέσιμη στο layer παρουσίασης της ιστοσελίδας σας, του κώδικά σας και του source code.
Στη συνέχεια, τα δεδομένα αποθηκεύονται σταδιακά στη βάση δεδομένων με έναν απλό και εύκολο τρόπο που η ιστοσελίδα, η εφαρμογή ή η λύση διαχείρισης ετικετών σας μπορεί να διαβάσει και να αξιοποιήσει. Μάλιστα, εάν οι πληροφορίες μεταφέρονται σωστά στο data layer, τότε θα έχετε σωστά δομημένα δεδομένα.
Τι μπορώ να κάνω με ένα Data Layer;
Τύποι δεδομένων που μπορείτε να βάλετε στο Data Layer
Ακολουθεί μια λίστα με τους πιο κοινούς τύπους δεδομένων που αποστέλλονται από την ιστοσελίδα στο data layer.
Ένας κλασικός τύπος δεδομένων που μπορείτε να στείλετε είναι το website markup και τα δεδομένα από τα cookies. Αυτά μπορεί να μην είναι ορατά στην ιστοσελίδα, αλλά είναι διαθέσιμα στον κώδικα πηγής της. Αυτοσκοπός τους είναι η βελτιστοποίηση των analytics του ιστότοπου ή η εξατομίκευση του περιεχομένου.
Όλα τα δεδομένα που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα σας μπορούν να μεταφερθούν στο data layer. Στην πραγματικότητα, αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, έτσι ώστε το περιεχόμενο της σελίδας να είναι διαθέσιμο και σε άλλες συσκευές. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τις επικεφαλίδες, τα κείμενα και τις εικόνες. Πρόκειται για δεδομένα, που αποστέλλονται με τη χρήση elements και classes, αλλά μπορούν επίσης να αποσταλούν απευθείας από το DOM.
Χρησιμοποιείτε εφαρμογές τρίτων, όπως είναι οι λειτουργίες live chat ή τα συστήματα μηχανών marketing; Αν η απάντηση είναι ναι, τότε καλό είναι να γνωρίζετε ότι τα δεδομένα από αυτά τα συστήματα μπορούν να συμπεριληφθούν εξίσου στο data layer. Αυτό σημαίνει ότι εαν κάποιος σας στείλει ένα μήνυμα συνομιλίας, μπορείτε να συμπιέσετε τα σχετικά δεδομένα και να τα καταστήσετε διαθέσιμα σε άλλες συσκευές.
Μια άλλη χρήση για το data layer είναι η παρακολούθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κάνοντας διαθέσιμες τις πληροφορίες που αφορούν τα προϊόντα και τις πωλήσεις στο data layer μπορείτε να αποθηκεύσετε αυτά τα δεδομένα και να τα μεταφέρετε σε διάφορες αναλυτικές μονάδες. Πρόκειται για έναν αξιόπιστο τρόπο, εάν θέλετε να παρακολουθείτε την απόδοση του e-commerce site σας.
Αν χρειάζεστε μια πιο απλή διαχείριση δεδομένων και αυξημένο performance, τότε θα πρέπει να επιλέξετε ένα data tier. Αυτό το απλό layer κώδικα μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στη βελτιστοποίηση της web και user experience στην ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα, μπορεί να:
Όταν μιλάμε για στοχευμένο μάρκετινγκ και εξατομικευμένη εμπειρία χρήστη, η κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών είναι ουσιώδης. Το data layer παρέχει μια ισχυρή βάση για την συλλογή λεπτομερών δεδομένων χρηστών, επιτρέποντας στην επιχειρήσή σας να δημιουργήσει στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ με εξατομικευμένο περιεχόμενο. Αυτό θα αυξήσει το engagement των πελατών και την ταχύτητα των conversions.
Το κλειδί για μια ομαλή εμπειρία χρήστη είναι η ευχρηστία. Ένα καλά υλοποιημένο data layer μειώνει την ανάγκη για πολλαπλά tags και κείμενα που είναι διασκορπισμένα σε όλο site σας. Στην πραγματικότητα, υπόσχεται να προσφέρει καλύτερη απόδοση, με ταχύτερους χρόνους φόρτωσης και πιο responsive user interface.
Αυτό το layer είναι μια υποδομή για την συλλογή και οργάνωση των δεδομένων κατά τις λειτουργίες του. Δημιουργεί ένα ενιαίο αποθηκευτικό χώρο πληροφοριών και διασφαλίζει την συνέπεια και την ακρίβεια των δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες και τα σημεία επαφής.
Πολλές επιχειρήσεις βασίζονται σε μια ποικιλία εργαλείων τρίτων και analytics για την συλλογή πληροφοριών και τη διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Το data layer λειτουργεί ως καθολικός translator, επιτρέποντας την εύκολη ενσωμάτωση διαφορετικών συσκευών και χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα πρωτόκολλα. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στην επιχείρησή σας να προσαρμόζεται εύκολα σε ένα δυναμικό ψηφιακό περιβάλλον.
Δυστυχώς, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να προκύψουν προβλήματα. Τότε, θα πρέπει να τα εντοπίσετε και να τα διορθώσετε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Με ένα data layer, η ανάλυση προβλημάτων γίνεται ευκολότερη, μιας και απλοποιεί το monitoring και διευκολύνει την ακριβή διάγνωση και επίλυση προβλημάτων. Αυτό όχι μόνο εξοικονομεί χρόνο αλλά και μειώνει τις διακοπές στις διαδικτυακές σας δραστηριότητες.
Και ενώ η υλοποίηση μπορεί να φαίνεται περίπλοκη και χρονοβόρα αρχικά, ένα data layer καθιστά τη δουλειά της ανάλυσης πολύ πιο εύκολη. Έτσι, η προσπάθεια που καταβάλλετε θα αποδώσει σε βάθος χρόνου, παρέχοντάς σας νέες δυνατότητες tracking – και θα σας απαλλάξει από ορισμένες ανησυχίες σας!
Αν αυτό ακούγεται σαν ιδανική λύση για την οργάνωσή σας, αλλά δεν είστε σίγουροι πώς να ξεκινήσετε, επικοινωνήστε με τους ειδικούς μας για να μάθετε για τις ευκαιρίες που είναι διαθέσιμες για εσάς!
Πλεονεκτήματα του Data Layer
Share this page